سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
بیمه ملت در سال مالی منتهی به ۳۱  تیر ۱۴۰۳ موفقیت بزرگی به دست آورد؛ چرا که ضمن کاهش موثر نسبت خسارت خود، میزان تولید حق بیمه را ۸۵۲.۵ درصد جهش داده است.  
کد خبر: ۷۰۸۸۲

تیتر20 - افزایش جذب (تولید) حق بیمه در بازار رقابتی بیمه ها برای هر شرکتی چالش آفرین است. اما شرکت های بیمه که از فناوری استقبال می کنند، محصولات خود را با نیازهای مشتریان و نمایندگی ها تطبیق می دهند، شبکه های فروش خود را توسعه می دهند و در پی کاهش ریسک های پرتفوی خود هستند، در بازار می درخشند و میزان جذب حق بیمه خود را توام با کاهش نسبت خسارت، افزایش می دهند.یکی از چالش های پایدار  شرکت های بیمه، کاهش همزمان نسبت خسارت و افزایش تولید حق بیمه است. 


بیمه ملت از شرکت هایی است که موفق به انجام این کار شد. هر شرکتی که از پس این چالش برآید، می تواند سرمایه گذاری ها و شبکه فروش خود را گسترش دهد تا  سال های مطمئن تری را پپش روی خود بگذارد.


نمودی از موفقیت بیمه ملت در پرتفوی یک ماهه منتهی به 31 تیر ماه سال 1403 این شرکت دیده شده است. ملت، در مدت مشابه از سال گذشته، 391 میلیارد و 165 میلیون و 800 هزار تومان حق بیمه تولید کرده بود اما در یک ماهه منتهی به 31 تیر سال جاری، میزان آن را به 918 میلیارد و 407 میلیون و 400 هزار تومان جهش داده است.تفاوت میان این ارقام، رشد 527 میلیارد و 241 میلیون و 600 هزار تومانی را در خود دارد که بیانگر رشد 134.78 درصدی است. می توان مدعی شد که درخت بیمه ملت، بار خوبی داده است.


 در همین حال، از ابتدای سال مالی 1403 تا 31 تیر، ملت، 11 هزار و 968 میلیارد و 660 میلیون و 300 هزار تومان حق بیمه تولید کرده است. در مدت مشابه از سال مالی 1402 این رقم به 1 هزار و 256 میلیارد و 496 میلیون و 400 هزار تومان می رسید. در یک ساله مورد اشاره، میزان تولید بیمه ملت، 852.5 درصد رشد داشت.موفقیت بیمه ملت در تولید، جذاب تر می شود؛ زمانی که بدانیم، این شرکت نسبت خسارت خود را هم در بازه زمانی مورد مقایسه، کاهش داده و از 36.6 درصد به 23.9 درصد رسانده است. این تحول، نشان دهنده کنترل موثر ریسک است.


ملت در رشته های پرتقاضای پرتفوی خود، به لحاظ درآمدی و پرداخت خسارت، تحول ایجاد کرده است.این عملکرد مطلوب در درمان، زمانی ارزشمند می شود که بدانیم، از ابتدای سال مالی تا 31 تیر 1402، 14 درصد تولید بیمه این شرکت مربوط به درمان بود و در عوض 40 درصد خسارت های پرداختی، سهم درمان شد. 


در واقع، یک ناترازی فاحش در سال مالی منتهی به 31 تیر 1402 در درمانِ این شرکت وجود داشت که باید اصلاح می شد. در نهایت، بیمه ملت، این ناترازی را به شکل برجسته ای در پرتفوی برطرف کرد و ثمره آن را دید.


محصولات متنوع بیمه ملت
 این شرکت برای جهش تولید خود، موبایل بیمه، اینترنت بیمه، پیامک بیمه، تلفن بیمه و سامانه بیمه گری الکترونیک را توسعه داده است. 


برای نمونه، بیمه ملت برای افزایش سهم از بازار بیمه بدنه خودرو، برنامه اختصاصی «همراه فروش ملت» را عرضه کرده است. این برنامه که بر روی تلفن همراه اجرا می شود، زیر نظر اداره صدور بیمه های اتوموبیل بیمه ملت فعالیت می کند؛ با این هدف که، کار صدور درخواست بازرسی سلامت بدنه خودرو از سوی بیمه گزار و ارسال برخط مدارک را انجام دهد.اقدام دیگر بیمه ملت در بازار بیمه، راه اندازی پورتال های اختصاصی در رشته های بیمه ای است.


 برای نمونه، ملت، پورتال بیمه گزاران بیمه زندگی و سرمایه گذاری را باز کرده است تا بیمه گزاران (حقیقی و حقوقی) بتوانند ثبت نام خود را انجام دهند. در بخش نمایندگان هم این شرکت پورتال های عمر و سرمایه گذاری، سپرده زندگی، زندگی جوانان، زنان خانه دار و تحصیل فرزندان (بیمه تحصیلات فرزندان) را باز کرده است؛ تا رضایت آنها را برای رسیدگی سریعتر به تقاضای مشتریان جلب کند.


همچنین سامانه های اینترنتی بیمه گزاران در بخش های زندگی جوانان، زنان خانه دار، تحصیل فرزندان و پرداخت اقساط سپرده زندگی و زنان خانه دار راه اندازی شده است. راه اندازی این تعداد سامانه و پورتال برای بیمه گزاران و نمایندگان، در کمتر شرکت بیمه ای دیده می شود. به طور معمول، شرکت های بیمه تنها یک کارتابل برای تمام امور بیمه گزاران ایجاد می کنند.


در همین حال، بیمه ملت با بیش از 5 هزار و 344 مرکز درمانی طرف قراداد است. این تعداد مرکز درمانی، وسعت حضورش را در بازار بیمه های تکمیلی درمان را تقویت کرده است. حتی بیمه های تخصصی درمان تکمیلی هم با این تعداد مرکز درمانی طرف قرارداد نیستند. برای نمونه یکی از همین شرکت های بیمه تنها با بیش از 3 هزار مرکز در کشور قرارداد دارد.ملت همچنین اولین شرکتی بود که در ایران، طرح بیمه زندگی و بازنشستگی تکمیلی کارکنان بخش های دولتی و خصوصی را عرضه کرد. با اجرای این طرح، بیمه بازنشستگی مکمل در ایران ایجاد شد تا عدم کفایت مستمری کارکنان در دوران بازنشستگی، ترمیم شود.ملت همچنین در زمینه بیمه شناور در کشور پیش رو است. این شرکت، در زمره دو شرکت برتر کشور در رشته بیمه های شناور قرار دارد. 


ملت برای حل مشکلات بیمه ای شناورها، از حقوق قراردادهای بیمه که بر استاندارد جهانی P&I بنا شده است، استفاده می کند. بر این اساس، نه تنها تمام اجزای کشتی‌ها، بلکه مسئولیت کشتی‌ها در برابر هر نوع آلودگی که ممکن است در آب ها ایجاد کنند، بیمه می شوند. همچنین خسارت به کالاها و حوادث شغلی خدمه کشتی های تجاری زیر پوشش P&I قرار می گیرد. حضور قوی بیمه ملت در بازار بیمه های شناور، موجب شد که پوشش خسارت کشتی سانچی را هم بر عهده داشته باشد.

 

ارسال نظرات
موضوعات روز